Noen høydepunkter - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Valerie Tijhuis - WaarBenJij.nu Noen høydepunkter - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Valerie Tijhuis - WaarBenJij.nu

Noen høydepunkter

Blijf op de hoogte en volg Valerie

09 Oktober 2014 | Noorwegen, Oslo

Hoi Hoi!

Het is weer de hoogste tijd om een paar hoogtepunten van de afgelopen twee weken te beschrijven. Over hoogtepunten gesproken, Gaustatoppen. Wikipedia: Vanaf de berg heeft men het grootste uitzicht in Noorwegen, gemeten in aantal vierkante kilometers. Bij helder weer is een gebied van 60.000 km² te zien (Nederland beslaat 41.528 km²). Dat dus, daar ben ik geweest.

De berg beklimmen was een uitdaging, maar niet de grootste.. Ik was uitgenodigd voor het weekend door een vrouw uit de kerk. Zij bleek tijdens het weekend bij familie van haar man te overnachten, zodat ik met 9 onbekende noren (gelukkig wel van citykirken en heel aardig) opgescheept zat. Alle converstaties waren in het noors (behalve vragen rechtstreeks aan mij gesteld). Gelukkig kan ik al een aardig wat noors verstaan dus ik was niet helemaal verloren maar op het moment dat de grapjes heel grappig werden kon ik er niets meer verstaan en lachte ik maar mee om mee te lachen;) Noors meepraten was nog niet echt een optie aangezien ik vaak de zinnen niet 100 procent versta. Dusss het voelde soms niet helemaal lekker, je niet laten horen in een groep die je nog niet zo goed kent. Het was op twee manieren wel goed. Daarnaast was het een hele goede training voor m'n noors. Daarnaast werd ik erbij stilgezet dat de manier waarop ik over mezelf denk niet zoveel moet afhangen van wat anderen van mij vinden/denken, ik mag er gewoon zijn.

De hike zelf: Na een goed bord havermoutpap en rundstykker (bolletjes) dacht ik klaar te zijn voor de hike. Echter....de mannen die mee waren het niet helemaal eens met m'n kleding. Zij hadden thermo/berg/fancy kleding mee en die móest ik aan, Ok. "Now your one of us" bevestigde dat ze tevreden waren met het resultaat. Het bleek nodig want het waaide nogal, behoorlijk hard. Na 2 uur klimmen was het uitzicht waanzinnig!


Hard studeren van maandag tot donderdag om het weekend met mams op te kunnen trekken:) We hebben onwijs veel gedaan in 1 weekend. Vrijdag uitgewaaid (of aangespoeld zie reacties op de foto op fb) op een eilandje voor de stad, gezellig koffie gedronken en naar noorse traditie taco's gegeten met kerkgenoten. Zaterdag was het weer niet al te best, we konden dus niet wandelen in het bos, niet naar het parlementsgebouw (teveel mensen voor de rondleiding), was de winkel met tweedehands noorse truien dicht vanwege lekkage, deed het internet het niet dat nodig was voor de audioguide in het munchmuseum. Kortom een goede start. Daarna ging het beter:) met warme chocolademelk, stadhuis, kasteel, operagebouw, eten bij vapiano en last minute oslo gospel voices.

Zondag de grote dag:) Jarigheid, ik heb ervan genoten. Gezelligheid met mams. Berichtjes/kaartjes (en een superlieve brief van oma) van vrienden en familie (is extra leuk als je hier zit, thanks!). Leuke mensen hier hebben ervoor gezorgd dat ik me helemaal jarig voelde:)
Ik mocht m'n feestje houden in het supermooie appartement van een vriendin en ze stond erop dat ze ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Oslo

Het leven in de Noorse hoofdstad

Recente Reisverslagen:

10 November 2014

Lenge siden sist

09 Oktober 2014

Noen høydepunkter

21 September 2014

flotte fjellturer

07 September 2014

Jeg trives i Oslo

24 Augustus 2014

World to word mapping
Valerie

Actief sinds 10 Aug. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 6068

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 18 Juli 2016

Valerie in Downunderland

08 Augustus 2014 - 19 December 2014

Oslo

08 Augustus 2014 - 19 December 2014

Oslo

Landen bezocht: