Lenge siden sist - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Valerie Tijhuis - WaarBenJij.nu Lenge siden sist - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Valerie Tijhuis - WaarBenJij.nu

Lenge siden sist

Blijf op de hoogte en volg Valerie

10 November 2014 | Noorwegen, Oslo

Hei alle sammen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie heb geschreven! Ik kan jullie vertellen dat de dagen nog steeds voorbij vliegen (ze worden ook steeds korter haha ;) half vijf = volledige duisternis).

De afgelopen tijd was ik een soort van drie dingen: de integrerende student, de eeuwige tourist & de dutch tourguide. Ik zal alle drie kort definiëren:)

De integrerende student: Op een doordeweekse dag, op z'n noors tot ongeveer 16.00 studeren, daarna sporten en 's avonds je best doen om coole noorse (bible and prayer/ kring) bijeenkomsten te volgen.

De eeuwige tourist: Na drie maanden in Oslo, nog steeds met de camera om je nek door de stad lopen. Je laten rondleiden, en lachen om leuke feitjes als: De prime minister speelt onder de vergadering candy crush en ze heeft een mega hoge high score.

De dutch tourguide: Dit weekend al voor de derde keer in het nederlands de weg wijzen in dit mooie stadje. Een heerlijk excuus om op m'n lievelingsplekjes een kopje koffie te drinken:). Dit beroep heeft ook een keerzijde in deze tijd van het jaar, het kan namelijk regenen...

Voor alles wat niet onder deze definities valt hebben we de just so you knows:

- Het is heel leuk als vrienden uit Nederland vrienden van uit Oslo ontmoeten (leuk dat jullie hier waren Maryse, Corinne, Ruth en Marije)
- Ik geniet extra van chocolade kruidnoten dit jaar, speciaal ingevlogen vanuit nederland;)
- M'n noorse lessen zijn afgelopen, m'n noorse hoogtepunt: 8 min in het noors presenteren.
- Ik lees pipi in het noors:)
-Je kan hier mensen heel blij maken met een pak hagelslag. Ik citeer: Thank you so much Val! Im the happyest guy in the hole world right now!
Got this to breakfast in bed this morning. You are amazingly awesome! Again THANK YOU
- nog 38 dagen in Noorwegen, waarvan 3 bijna op de noordpool (noorderlicht spotten!!!)

Het is lang geleden, het duurt nog even maar ik hoop jullie allemaal snel weer te zien:)

Klem (knuffel)
Valerie

• 11 November 2014 - 08:33

Elian:

Hahaa cool!

• 11 November 2014 - 12:00

Marlon:

Want zij is alles, alles, alles, alles in één... (;

• 12 November 2014 - 01:17

Jan Hein: