Surprises everyday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Valerie Tijhuis - WaarBenJij.nu Surprises everyday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Valerie Tijhuis - WaarBenJij.nu

Surprises everyday

Blijf op de hoogte en volg Valerie

18 Juli 2015 | Australië, Sydney

Hey y’all!

How are y’all doing?

Surprises, stressy surprises, awesome surprises, Sydney surprises and more surprises.
I have been surprised last week, not always because I wanted to be surprised, just because I couldn’t plan what to do.
I ll guide you through my first surprising week down-under. It’s gonna be in Dutch with some English words and sentences in between ;) Enjoy!

Day 1. Op het vliegveld in Rotterdam. Klaar om te gaan, keurig op tijd. Koffer inchecken (maximaal gewicht. Ik: vraagje, worden mijn koffers automatisch overgebracht naar het volgende vliegtuig? VERRASSING! Airport assistente: Als je vanaf hetzelfde vliegveld vertrekt wel. Ik: ?? AA: Je vliegt op London City en je volgende vliegtuig vertrekt van London Heathrow . Ik: :/ okejjj (stressss). Boarden. VERRASSING. Mijn alleraardigste airport assistente heeft iemand gevonden die dezelfde route reist (: Ik: CHILL! In Londen delen we een taxi, VERRASSING, sightseeing in London, London Eye, Big Ben, Buckingham Palace, alles ;)

Day 2. Vliegreis 2. VERRASSING heerlijk stinkende champignons met spinazie als ontbijt :/. Een ‘goede’ bodem om voet te zetten op Filipijnse bodem. VERRASSING op het vliegveld is vet ouderwets, geen elektrische borden maar rondlopend personeel met bordjes dat je vertelt waar je gate is. Acht uur later, Acht uur ‘s ochtends SYDNEY!!. Een dag vol verrassingen want ik heb geen idee wat komen gaat. Hugs van een stuk of 5 Hillsong studenten is een goede start. Er volgde een 1,5 uur durende tour door Sydney in een shuttle busje met een Duitse nieuwe Hillsong studente en nog een paar random mensen. De chauffeur, VERRASSING, was een Nederlander. De drop-off bij de kerk was de start van een dag met ongeveer 100 x de vragen. Hi, What’s your name?, Where are you from?, Which stream are you in? Verder warden we in groepjes meegenomen om een bankaccount aan te vragen en een simkaart te kopen. Pas rond 4 uur kreeg ik m’n adres en werd ik met door busje bij m’n huis afgezet. VERRASSING, het is een paleisje. Bekend onder de naam ‘the princess palace’.

Day 3. Klaar voor een groepstripje naar het dichtstbijzijnde shopping-centre, VERASSING, geen portomonnee in m’n tas. Ik had bijna geen tijd om teleurgesteld te zijn, want ineens was daar één van m’n huisgenootjes die me een autoplekje aanbod, met portemonnee-oppikservice (: Na alle aankopen was het gezellig krap met vijf meiden en heel veel kussens, handdoeken en dekbedden in een autootje (;. Aan activiteiten geen gebrek. Om 7 PM was het tijd voor het eerste huisfeestje georganiseerd door de young adults ministry (Power House). VERRASSING, drie Nederlanders daar (:

Day 4. Koalapark! We gedroegen ons als touristen wat in ons voordeel werkte, de aardige buschauffeur liet ons de bus in zonder betalen ;) (: Eenmaal in het koalapark startte een grote fotosessie/kangoeroe achtervolging, iedereen ‘made sure’ de perfecte selfie met deze locals te hebben (:

Day 5. ZONDAG! CHURCH! Welcome home, staat op de schermen. Welcome home, make it your home iets waar veel over gesproken wordt. Ik wil het aan de ene kant met beide handen aangrijpen, aan de andere kant voelt het ergens een beetje eng om dit echt als thuis te gaan zien omdat het bijna voelt als een declaratie om hier voor onbepaalde tijd te blijven. Desondanks is de ‘kerkfamilie’ nu al wel iets waar ik me deel van voel en is het een familie waar ik nu al heel erg van geniet! De avond-service op zondag was het hoogtepunt. VERRASSING, Nick Vujicic (als je ‘m niet kent, google ‘m) komt spreken. 45 min voor de dienst als de deuren opengaan is het letterlijk rennen voor een plekje in het voorste gedeelte van de zaal. De dienst is echt een feestje, compleet met uit de lucht vallende ballonnen en confetti. De After-party at ‘the balcony’ voor young adults is enigszins koud…maar tof te ontdekken hoeveel mogelijkheden er zijn om te socializen.

Day 6. Het plan was Bondi Beach, maar (VERRASSING) een uitnodiging van 3 meiden die hier al een half jaar studeren om ‘the city’ te verkennen konden ik en m’n roomie Vivi niet afslaan (: . Mijn schoenen die dag waren niet de meest elegante, wandelschoenen voor de geplande strandwandeling én VERRASSING t voelde al een beetje vreemd toen ik ze aantrok, links maat 40 en rechts 41, haha sorry thuis-front jullie hebben ook een oneven paar nu... Het duurt ongeveer een uur om van m’n huis naar Sydney-city-centre te reizen. VERRASSING, het is echt, je bent hier, een raar besef als ik ineens het opera house met eigen ogen zie! Door de stad struinen en verwonderd zijn over kleine mooie plekjes en zonsondergang kijken met heerlijk positieve meiden maakte mijn eerste kennismaking met Sydney een hele goede :D

Day 7 M’n eerste connectgroep (kring). De volgende keer ga ik een andere uitproberen, want ondanks dat we met de ferry vanuit de city naar Manly beach gingen, een cool tripje, voelde ik me niet heel erg op m’n gemak met deze mensen.

Na een week in Sydney was het woensdag tij voor 'de oriëntatie'. Een ontbijt met muffins, croissants en fruit mag ik een goede start noemen toch? In combinatie met een grappige en bemoedigende speech van Lee Burns (de principal), was het zeker een goede start in mijn ogen. Een zin die vaak terugkwam/komt is: ‘We believe in you, more than you believe in yourself’ deze zin in combinatie met het woord ‘challenging’ dat ook vaak gebruikt wordt om Hillsong college te beschrijven maken me heel nieuwsgierig naar ‘what is yet to come’.

Afgelopen donderdag was de officele enrolment-dag (: Die avond, Teamnight een ‘dienst’ officieel voor de mensen die in andere diensten actief zijn in worship of dance was zo goed! Veel mensen ontmoet en een goede boodschap gehoord om het jaar mee in te gaan. ‘God doesn’t need you, He wants you!’ (Gaat op voor wat je ook maar doet voor Zijn koninkrijk)

Gisteren laatste oriëntatiedag startte met heerlijke worship gevolgd door praatjes van principals, interviews met studenten, pizza-lunch en het voorstellen van de (head) teachers. Worship and good speeches it was again yesterday evening in de House Power meeting, een meeting voor young adults.

Vanaf maandag gaat college-life pas echt beginnen, dusss hierover meer in de volgende blog! Ik ga afsluiten met:

Random facts
- De huizen in Australië zijn niet geïsoleerd, en de meeste hebben geen verwarming wat betekent dat het er ‘pretty cold’ is ’s avonds en ’s nachts (tis hier winter). Ik keek de mensen die een heater aanschaften raar aan de eerste dag maar snap ze nu volledig !
- Mijn adres: 5 Northridge Avenue, 2153 Bella Vista Waters, NSW, Australia.
- NSW, ik dacht dat ik deze afkorting (Navigators Wageningen) veel minder zou gaan zien dit jaar, niet is minder waar. De staat waar ik nu woon is namelijk genaamd New South Wales, De afkorting NSW werkelijk overal te zien: op nummerborden van auto’s, op gebouwen, op bussen, in elk adres in deze regio enz enz. (Ik blijf aan je denken NSW Holland!)
- Het is hier acht uur later dan dat het is in Nederland. Dus als jij dacht dat je vroeg wakker was vandaag dan wil ik wedden dat ik toch nog ff eerder was ;)
- Het heeft me echt een week gekost om ‘the Netherlands’ fatsoenlijk te gaan uitspreken, en nog steeds vind ik het geen fijn woord om uit te spreken. Maarja de komende weken zal ik nog wel blijven verkondigen dat ik uit het mooie Nederland kom (:
- Ik besef me hier wat een zegen het is om in Europa te wonen. In vergelijking met andere delen van de wereld hebben we echt een aantal dingen om dankbaar voor te zijn. Voorbeelden: prachtige oude steden, zoveel culturen en landen die je kunt bezoeken binnen handbereik, maar binnen die verschillen toch een soort van zelfde manier van communiceren die ik prettig vind, en je mag overal overal naartoe en zelfs wonen zonder visa’s ed.
- Het jaarthema voor college is: born for greatness. Uitleg: born is our part, everyone is born, God is great so when we run into God…, yeah, pretty much we are born for greatness.
- What they believe for us is that we are: naturally gifted, sprititually potent and genuinely humble. Een vette gedachte!
- Ik ben de enige Nederlander in deze ‘intake’
- Er is eens per maand een Dutch-connect, een avond met alle Nederlandse college students.
- Er heerst hier een cultuur van encouragement, die heel prettig is, waar ik graag deel van ben en die ik me graag eigen maak! Het kan overdreven klinken maar het is geen grap >>
- Ik hou van jullie, jij die dit leest bent geboren voor een reden, iets groter dan jezelf! Je bent een mooie persoon(lijkheid) en ik voel me enorm vereerd dat je deze laatste regel van deze lange blog leest!

Love you heaps guys!
Xx
Valerie

  • 19 Juli 2015 - 17:53

    Marlon:

    SURPRISE: je bent gewoon 2610x bekeken!!! Leukerd!
    Gaaf om te lezen! Dikke knuffel <3

  • 20 Juli 2015 - 12:36

    Arieke:

    Echt heel leuk Val! Vooral van die schoenen, haha. Jij met je handige acties de laatste tijd :). Veel plezier en succes verder :D
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Valerie

Actief sinds 10 Aug. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6065

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 18 Juli 2016

Valerie in Downunderland

08 Augustus 2014 - 19 December 2014

Oslo

08 Augustus 2014 - 19 December 2014

Oslo

Landen bezocht: