Jeg trives i Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Valerie Tijhuis - WaarBenJij.nu Jeg trives i Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Valerie Tijhuis - WaarBenJij.nu

Jeg trives i Oslo

Blijf op de hoogte en volg Valerie

07 September 2014 | Noorwegen, Oslo

Hei kjære venner!

Hvordan går det? Det går bra med meg. Ja mensen m'n noors lessen zijn begonnen. Dus vanaf nu moeten jullie ook google translate gaan gebruiken:) Google translate en ik zijn al dikke vrienden;). Noorse taal, 4 lessen achter de rug, ik begin er al meer van te begrijpen. Aan de uitspraak moet ik nog wel wennen bijvoorbeeld: ik is het in noors jeg, dit spreek je uit als jij (verwarrend!). Kopen is kjøpe, dit spreek je uit als sjeupe.

Buiten de lessen hoor ik vooral bij citykirken noors. Ik probeer tijdens de diensten soms even zonder vertaling te luisteren en dat gaat al redelijk:) De mensen bij citykirken zijn erg leuk:) ik ben al bij verschillende open huis feestjes en bij mensen op bezoek geweest:) Oh zo chill om even in een huiskamer te zitten! En vaak is het lachen, bijvoorbeeld een uberblonde noor vertelt dat hij soms gevraagd wordt om op een foto te gaan vanwege zijn 'Scandinavische uitstraling' zegt een andere man, 'ja toen ik jou voor het eerst zag zag ik ook alleen je haar' (ik denk dat je hierbij had moeten zijn, het was heel grappig)

Het weer in Oslo was de afgelopen dagen echt prima! extra leuk als mensen vragen of het weer al slecht is. Heerlijk in korte broek hardgelopen om een meer met een vriendin en vervolgens gezellig gekletst met de voetjes in het water;) Gepicknickt in vigelandsparken (het vondelpark van Olso) en tussen de lectures door superfijn in het zonnetje gezeten:)

Naast al deze superleuke dingen moet ik ook studeren, dit wordt nu een beetje serieuzer aangezien in morgen m'n 4e week in ga. Ik ga beginnen met het schrijven van essays, iets compleet nieuws voor mij. Duss daar zie ik een klein beetje tegenop...al heb ik al wel een thema voor 1 van de 2 bedacht: bilingualism en het effect op cognitie. Ik ga morgen horen of dat onderwerp haalbaar is.

Oke het is weer tijd voor de just so you know's
-Gisteren was ik op een mark hele drukke markt, ik wilde betalen en m'n portemonnee was weg...stress...en blijdschap!! toen die gevonden was op de plek waar we een broodje hadden gehaald.
-Volgend weekend ga ik naar Preikestolen! 8 uur rijden en een paar uur wandelen voor een hoge klif, tsja je moet wát als je op exchange bent;) Ik heb er superveel zin in:)
-Ze hebben een supervrolijk kinderlijk happy birthday lied in het noors, heel grappig als ze het voor de grootste man in de kerk zingen.

Jeg håper du likte å lese min blogg. Jeg skal skrive en ny blogg om to uker.
Ha en fin uke! Ha det :)

Valerie





  • 08 September 2014 - 19:09

    Marlon:

    Valerie, du er kul! Mye moro!!

  • 08 September 2014 - 22:54

    Valerie:

    Takk skal du ha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Oslo

Het leven in de Noorse hoofdstad

Recente Reisverslagen:

10 November 2014

Lenge siden sist

09 Oktober 2014

Noen høydepunkter

21 September 2014

flotte fjellturer

07 September 2014

Jeg trives i Oslo

24 Augustus 2014

World to word mapping
Valerie

Actief sinds 10 Aug. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6073

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 18 Juli 2016

Valerie in Downunderland

08 Augustus 2014 - 19 December 2014

Oslo

08 Augustus 2014 - 19 December 2014

Oslo

Landen bezocht: